Als ondernemer is het belangrijk om voor een goede presentatie te zorgen. Het gaat hier niet alleen om een goede presentatie van het bedrijf, een nette website en goede visitekaartjes. Het is ook belangrijk om jezelf als ondernemer goed te presenteren. Een zakelijke fotoshoot voor alle foto’s op de website en in brochures is daarom essentieel. Het is een minimale investering voor een goede eerste indruk. Wat is belangrijk bij een zakelijke fotoshoot?
De juiste kleding
Het is belangrijk om op de fotoshoot kleren te dragen welke bij een normale werkdag ook gedragen worden. Wanneer het een zakelijk pak is met nette schoenen of een casual look met dikke boots: wees jezelf. Voor de fotoshoot kun je natuurlijk nieuwe kleren en schoenen (bezoek deze website) kiezen. Het zorgt ervoor dat je er tip top uitziet. Je voelt je geweldig en dat straal je ook uit op de foto. Zo maak je een onvergetelijke indruk.
De juiste houding
Op de foto moet je de juiste houding aannemen. Zie er zelfverzekerd, sterk en krachtig uit. Maak ook foto’s welke vriendelijk zijn. De houding toont hoe je jezelf voelt. Een onderuitgezakte ondernemer zal minder snel een opdracht krijgen dan een energieke en stoere man. Een elegante en vriendelijke vrouw zal ook meer punten scoren als ze rechtop zit. Het is belangrijk om hierop te letten. Bespreek met de fotograaf hoe je over wilt komen op de foto’s.
De juiste look
Hoe wil je overkomen op de foto’s? Vriendelijk, zakelijk of krachtig? Door hier al over na te denken voordat je de foto’s gaat nemen kun je gaan oefenen voor de spiegel. Het helpt om zo een goede foto te krijgen. Een profielfoto voor LinkedIn is natuurlijk wat meer zakelijk dan een uitnodigende foto op een brochure. Welke look je ook kiest: Straal van binnenuit.